zaterdag 25 oktober 2014

Genieten!


Even lekker genieten. Afgelopen week was het herfstvakantie. Erg gezellig maar nu even tijd voor elkaar, zonder de kinderen.

Voordat ik Teun kende, was ik nog nooit naar een chic restaurant geweest. Met mijn ex ging ik vooral naar kroegen en brasserieën. Misschien waren we hier blijven hangen uit gewoonte vanuit onze studententijd. Net afgestudeerd zijnde, hadden we ook niet zo veel geld. Deze kroegjes zijn nog steeds erg gezellig en ideaal als je niet zoveel tijd hebt of als je daarna nog naar de film wilt.

Zo'n chic restaurant was wel even wennen. Tenminste voor mij wel, Ik voelde me in het begin nogal 'out of place'. Wat een luxe! Obers die meteen zien als je glas leeg is en naar je tafel komen. Dat is weer eens wat anders dan door de kroeg blèren dat je nog een biertje wilt.

D'n Ouwe Struys in Breda was het eerste restaurant waar we naartoe gingen en we inmiddels regelmatig zijn geweest.

Bij binnenkomst werden we weer hartelijk ontvangen. De eigenaren zijn ook gastheer en gastvrouw en ze doen hun best zich jou te herinneren. Daardoor voel je je gewaardeerd.
Dit restaurant heeft maar 14 tafels waardoor een knusse sfeer ontstaat. Het grootste verschil met 'gewonere restaurants' is, behalve de rekening, vooral de smaak. Elke hap is een feest voor je smaakpapillen. Het is een echte traktatie jezelf die ervaring te gunnen.

Voor ons is het een avondvullend programma waarbij we de tijd nemen voor een voor- hoofd- en nagerecht. Vaak nemen we er een wijnarrangement bij. Of in mijn geval, een nipjes arrangement. Halve glazen zijn meer dan genoeg voor mij! Het is ook niet de juiste setting om beschonken op de tafel te staan dansen. Voor de zekerheid houd ik het dus maar bij iets minder alcohol.

Op zo'n avond zijn wij vaak de laatst overblijvende gasten. We vinden het heerlijk om bij te kletsen en raken gelukkig nooit uitgepraat.

Teun heeft een levensvisie waarbij hij uitgaat van het volgende: Als het kan, moet je het doen. We werken de hele week hard dus als ik vrij ben wil ik zoveel mogelijk leuke dingen doen en genieten.

Hij heeft hartstikke gelijk. Proost!

Jan

Geen opmerkingen: