maandag 13 oktober 2014

Over shapewear en andere trucage


Eddy is pas vijftig geworden. Ze ziet er elke dag top uit. Je zult haar zelden ongeföhnd aantreffen en haar make-up zit altijd onberispelijk. Is al die opsmuk wel nodig? We zijn nu op een leeftijd gekomen waarop we wat minder onzeker moeten zijn. Tenminste, dat hebben we besloten.

In dit kader heb ik gisteren, zonder make-up op, de kliko aan de straat gezet. Het was wel donker maar alles begint met een eerste stap, toch?!


Vorige week ging ik koffie drinken bij Eddy. Ik schrok me wild! Misschien gaan we ook te ver. Eddy was zo oranje als een sinaasappel. Nou zit ze altijd wel stevig in de foundation maar er zijn grenzen. “Schat, volgens mij is de verlichting in je badkamer niet goed hoor...”, opperde ik voorzichtig.  Gelukkig nam ze deze waarheid van haar zusje aan. We hebben toen snel de juiste kleur laten aanmeten bij de ICI Paris. Professionele hulp is de beste optie als je door de bruinsels de juiste beits niet meer ziet. 


Zelf was ik juist wat aan de bleke kant, en ook behoorlijk misselijk. Ik voelde me helemaal geweldig in mijn nieuwe jurk maar die corrigerende onderbroek zat me toch strak! Je moet wat overhebben voor een platte buik. Dat was nog niet alles. Daar waar Eddy is gezegend met een royale boezem, een dirndl zou haar zelfs niet misstaan, moet ik me behelpen met een b-cupje. Maar, HAVE NO FEAR! Ook daar is wat op bedacht. De Maximizer BH! Wat een uitvinding! Voor 20 euro heb je er maar liefst twee cupmaten bij. Zo snel is geen enkele chirurg. De eerste keer dat ik er één paste, kreeg ik spontaan hoogtevrees toen ik naar beneden keek. Wat een decolleté!


Dit alles is een enorm succes en werkt geweldig. Let wel, IK HEB AL EEN RELATIE. Alleen dan kun je deze trucage op veilige wijze toepassen. Als single lady loop je namelijk het enorme risico je woest aantrekkelijke zaterdagavond-date de schrik van zijn leven te bezorgen. Want…zodra je uit de kleren gaat, blijven de verhoudingen weliswaar hetzelfde, maar dan precies omgekeerd. Breed van onderen en smal van boven! Surprise effect verzekerd! Dat dan weer wel.


Mocht je dit met je enorme charmes weten te compenseren en pas op zondagochtend huiswaarts gaan, laat je je nieuwste scharrel, flabbergasted en met een sinaasappel-oranje hoofdkussen achter. Waar was toch die rondborstige gebruinde dame gebleven die hij mee naar huis had genomen?


Wees gewaarschuwd...


Liefs, Jan

Geen opmerkingen: